Dagis, bäbisar och lekstuga.. Dvs. Mästargården!

HALLÅ ÄLLÄHR!! Äller.. eller hej.. (Läses på göteborska)

Två första dagarna i veckan var praktik.. och enkel sådan..

Vi började måndagen med att göra provtryckningar och läckagemätningar av fem kanaler. Lätt med tanke på att vi hade en supermodern finemangsappart som både provtryckte och läckagemätte...
På eftermiddagen satt vi å löse den teoretiska delen med "Sune och Agda".. De skulle nog inte gå så smidigt om vi skulle vikariera för våran mällare.. meeen.. en timma tog diskutionerna och sen var vi överens och åkte hem! ^^

På tisdagen satt vi och myste framför en braskamin i två timmar och tog tempen på rökgaserna en gång var femte minut.. Jag förbannade mig själv som glömde mina mini-högtalare hemma.. Det är väldigt långtråkigt att elda.. bildbevis för vad som händer när läraren går därifrån kommer senare... Brrriinner det ällährrr???
På eftermiddagen fick jag och Maglus, stundvid Mattias, stå i regn och rusk i ca 1,5 h på taket å lokalisera kanaler.. Jag tappade ner två penor i skorsten under den tiden och höll på att ge upp hela projektet över att våran grupp inte nytjade kommunikation...
Men hela dagen lystes upp över att vi fann kattungar... ja KATTUNGAR! på övervåningen när vi kom in från regnet.. Jag saknar att ha katt jätte mycket nu!

Onsdagen hade vi sista uppstarten.. Äntligen.. slutet är nära!

Torsdagen blev väldigt skum.. Föreläsningen från kommunal som blev inställd jätte mycket tidigare under utbildningen blev av på en timma med en person som inte kom från kommunal, var van att föreläsa för högstadieklasser och ja.. så vidare.. totalt löseri med våran tid.. vissa i klassen blev nästan förbannade... Några av oss var redan pålästa på vad kollektivavtalet sa och fick nästan föreläsa åt föreläsaren! ;D

Slutet gott allting gott.. Några av oss grillade och drack hemma hos Jimmy efter säkert 2 timmar i bilkö på E4an ;D Värt hur som helst!

Nu är det en vecka kvar till tenta och praktik... Wish us luck!


GRILLA!!!!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0