Är LIA-glaset halvtomt eller halv fullt?

I början av förra veckan fick jag följa med ut på brandskyddskontroll tillsammans med två tekniker och Folke ^^

Några roliga händelser från dagen var att vi var på en Mälarhöjdensskola där min morbror jobbar som biträdande rektor så jag var förbi honom och hälsade på lite spontant sådär.. :P
och...
Upp på ett av hustaken på mälarhöjden, säkert på typ 15-17 meters höjd var det en byggarbetare som var ute och sprang längst ut på taket utan sele och det blåste ganska friskt.. puh!! Galen människa! Jag gav mig ut på de nybyggda takbryggorna och fotade lite...

Rätt mycket som hända förra veckan.. Min datorn havererade lite så det är därför jag inte bloggat på ett tag.. Men det var bra flyt på tisdagen iaf.. rengjorde imkanaler på thairesturang vid odenplan.. sotade en pelletspanna som av någon skumanledning bränt i matningsröret.. Men vid sista huset..! Så fastna krejsen i skorstenen.. Min handledare försökt knacka loss den med yttliggare ett lod som också fastna.. å där höll vi på med en sotning i 45min som skulle tagit oss kanske 15 min och sen fått gå hem.. usch...
För övrigt fick jag testa att spola imkanal redan förska veckan.. Gasmasken var jätte fin och ascool!

Onsdagen förra veckan såg jag en ekorre på väldigt nära avstånd.. typ 1,5m eller något.. de är inte så söta som man tror.. och på torsdagen blev jag misstagen för en kille.. inte helt hundra med personen sa iaf "Ha det så bra då - grabbar!" ..What the..!? Ajja... var ju helg sen iaf..

åh på helgen! ..Då var det någon som ställde sig bredvid mig på tunnelbanan på väg till krogen å skrek - I AMM JIMMY!!! ..Ne det gjorde han inte.. man jag träffade Jimmy! Å minns typ hälften av vad han sa för att jag redan var lite på lyset :P

Idag har det inte hänt så mkt speciellt.. kom hem väldigt tidigt..

Slänger upp lite gobitar i bildformat också! Vi ses om två veckor igen! Ska försöka hinna blogga mer innan dess...


Kommentarer
Postat av: Bettan

Du har i alla fall fin utsikt på ditt jobb... fusk ju!



åå du sexigare sotare kan man ju få leta efter :P



Puss på re yster!

2009-03-23 @ 23:57:49
URL: http://elisabetwallgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste ju ge er credd för att ni har småcoola gasmasker i alla fall. Vi har bara såna där "fåniga" blå som vi fick från skolan eller de där vita plasthuvorna som gör att man ser ut som KKK :)

2009-03-24 @ 21:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0