Examen, nattjobb och 21år på 12timmar

Här går det fort. Helgen bara försvann men den har varit jätte mysig. Nu är jag sotare och jag har redan jobbat! Vi tar allt i ordning.. ^^

På torsdagen hölls de sista redovisningarna.. Vi i grupp ett presterade väl... väl.. nåja. Grupp tre och två hade iaf gjort lite speciella redovisningar med "Vem vill bli miljonär?"-stuk och en tips-runda. Se bilderna, läs texterna om det går! Helt hysteriskt kul! ^^ Sen drog vi ut på kvällen till anchor.. Nu när man är arbetarklass var det på plats med oxfile tyckte jag! Prisvärt! Mycket kött för pengarna! Stannade inte tillräckligt länge för att uppleva hur fulla och bråka folk blev senare in på kvällen.. Men jag mådde iaf till skillnad från vissa bra på morgonen därpå till examen! ;)

Examen!!! (Klassbild kommer senare) Skönt att det inte bara var jag som hade klätt upp mig! Men jag orkade inte ner för backen i högklackat efter fickat ändå! På vägen till cermonin stannade vi och klappade på lite snälla bisonoxar ^^
Cermonin var fin och Folke fick som han hade velat och fick utmärkelse för att han ansträngt sig lite mer än alla andra i klassen! Grattis Folke! ;) ..han berättade någon gång under förmiddagen att han skulle arbeta natt senare på dagen oooooch eftersom intresset för att dra till Gröna Lund var så lågt med tanke på regnet ringde jag jobbet och kollade om jag kunde jobba jag med - and oh yes! ^^

Vi skulle hela firman till Kista Galleria klockan 22 för att rengöra alla imkanaler i foodcourten. Det var inte riktigt alla dock. I våran sotar-bils-karavan mot Kista från Bromma var vi ca 8 bilar, 16 sotare inklusive mällarna. Jag arbetade tillsammans med teknikern Andreas och Folke med förman Kjell om jag minns rätt. Kista Gallerias tak var en helt fantastisk upplevelse, för mig som bott i Kista i princip hela mitt liv, att se mitt i natten. För övrigt tyckte jag att jobba natt var grymt. Jag tror jag var nästan den enda som fortfarande var pigg vid 4 tiden på morgonen fram tills dess att jag fick reda på att vi skulle dra.. då segade jag till lite. Får inte glömma att jag blev 21 år gammal vid tolvslaget, arbetandes med att spola en imkanal...

Ha en underbar sommar klasskamrater och andra! Kommer att sakna er! Vi ses snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0