Från praktik till jobb.. å lite smått å gott!

Jah.. söndagkväll och hunnit med mycket saker idag.. Börjat övningsköra då tillståndet äntligen kom med posten i fredags.. samma dag som jag fick reda på att jag kommer få jobb där jag praktiserat! Helt sjukt lättad! Underbart! Ser så jäkla mycket fram emot sommaren nu.. förhoppningsvis går de 8 veckor som är kvar snabbt!

Tänkt börja med lite citat från början av veckan då vi pluggade ventilation och lagar kring hur imkanaler bör vara konstruerade.. Bilder kommer självklart finns med i detta inlägg.. i massor!! ;D;D

"Till och med när någon släpper en fis så drar man i sig en massa partiklar...!" - Läraren Johan om vad partiklar kan bestå utav...

Tänkte efter den lektionen väldigt noga om vad som är renligast och vad men helst av allt vill jobba me och kom fram med formeln:

SOT > DAMM

"Fan, sånna här öronproppar skulle vi ha på vanliga lektioner!" - "Mag-lus" Magnus

Fredrik satt och försökte häfta ihop texter med lagar, förordningar och författningar och sken upp:
"Höhö.. Här sitter jag o stiftar lagar...!" XD XD

Den har jag spridit vidare.. en vän som studerar till polis vart glad för han kommer ha mycket nytta av det citatet.. :P

Det jag missat mest om den här veckan är läckagemätning tack vare tandläkarn och arbetsintervjun då.. men både är jag ändå glad över att ha genomfört ^^

Mot slutet av veckan lättades dagarna av praktiska lektionstillfällen då vi testade på att rengöra ett minimaster ventilationssystem, läckagemäta och spola imkanal på mästergården..

På fredagen hade vi 2,5h lunchrast som jag och Anneli ägnade åt en promenad till handlarn i rosersberg å köpte glass samt glo på grabbarna som spela kung/pingis.. Jätte fint.. var som att se på vykort som snurrar förbi i ett kortställning! ^^

Efter att ha suttit och tragglat sig genom en utförlig beskrvning av hur man genomför en imkanal fick vi äntligen gå hem för veckan...

Jag, Anneli, Pontus och Couscous.. (och Jimmy som kort joina vid middag i kungshallarna) satt i solen inne i stan.. gick i konstiga tunnlar jag inte ens visste fanns och såg på bio.. sen blev det öl på man in the moon där jag, Anneli och Couscous besviket fick dricka allt annat utom 'Sotarn' för den fanns inte inne.. men jag nöjde mig bra med Wisby kloster!

Se efter själva.. Ha det bra!



Kul å gömma sig i konstiga små skåpbilar som står på mästargården - Grupp ett yao!



Folke - representing "Grupp tre" at the masteryard!



Tjuvkoppla??



I've lost it.. Ghoujinggghhh!!!


Wrooooomm!!!



Hoppas på lika fint väder nästa vecka..

 mums! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0