Den längsta och kortaste veckan

Förra veckan går inte går inte att finna ord för hur trögt det gick.. Till och med praktiken gick trögt förra veckan!

Det började med ett halvdant klassråd där det roligaste var boken med kort på sotare som vi får möjligheten att köpa till förmånligt pris.. Vilket jag självklart skrev upp mig för att göra! För övrigt så håller jag, Folke å Palle på att beställa lärlingbälten :) Vi kommer bli så snygga! Testade, typ, ett bälte senare i veckan av en klasskamrat... Bling bling!
I alla fall..

Miljö och ventilation, miljö och ventilation, miljö och ventilation, miljö och ventilation, miljö och ventilation, miljö och ventilation, miljö och ventilation, transmission, miljö och ventilation, miljö och ventilation, miljö och ventilation,... gaaahhh! Det var måndagen och tisdagen det..
Sen satt vi hela onsdagen och räknade på flöde, gjorde mätfelskalkyler för div olika metoder.. det gick att lära sig! Men sen var klassrummet rökfyllt efter alla brända hjärnceller... Fick rädda lunchrasterna med att sitta och pyssla i verkstan eller gå promenader i närområdet...

Praktiken räddade veckan lite.. + att vi styrde upp så att det bara var tre grupper kontra tre praktikpass vilket betydde att vi kunde gå hem efter lunchen på fredagen...


Kortaste veckan då.. Redovisningar på måndagen och ny uppstart - klart!

Regler och lagar rörande brandskydd på tisdagen - klart!

Onsdagen lite mer regler och lagar, redovisningar, ingen lektion om rådgivning på efter middagen... - klart!

Sen bar det ut till Vasaparken där jag, Hanna, Robin och Maglus hade ca 5-6 öls -kalas, lyssnade på musik med mina nya grymma minix-högtalare och sprang runt efter platser att tömma blåsan på! Det var nice... Insåg att jag bränt mig i solen lite senare när jag kommit hem.. börjar bli sommar, ny LIA-period och avslutning snart...

BILDER!!


Klasskamrat om ventilations-lektionen.. Bevis nedan!


Grattis på 30-årsdagen Maglus! fre 24/4

Ventilation i mitt öra, av Tyron på ANT peircing and tatto... Personligt inslag men jaja.. Bättre bild senare!



 

Kommentarer
Postat av: Norrman i exil i Göteborg, förtiden bosatt i Stockholm

Dom hårda i parken :D

2009-05-03 @ 22:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0